Nádhera – ty skiny na Seznam.cz jsou taky moc hezké a taky jsem zjistil
že tvůj skin(oranžovo – černý) používám už asi 1 rok. Ať se daří
i dál =D
Od: honzasebe,
Vloženo: 22.3.2010 16:31
Nádhera – ty skiny na Seznam.cz jsou taky moc hezké a taky jsem zjistil
že tvůj skin(oranžovo – černý) používám už asi 1 roky
Od: ASH721,
Vloženo: 21.3.2010 0:27
PeterPerfect:
Děkuju za komentář. Předem cítím potřebu vyvrátit, že bych žil tvorbou
skinů ;) Pro tvůj dojem mám pochopení. Tahle diskuse je úzce zaměřená
pouze na tuto problematiku a já v ní obhajuji svůj příspěvek a
snažím se z toho samozřejmě „vytřískat“ maximum (což by mělo
patřit do výzbroje každého autora). Proto chápu, že lze nabýt
dojmu, který popisuješ. Nicméně tě ujišťuji, že ač mám
s problematikou zkušenosti, tak žiju především životem, nikoliv tvorbou
skinů. Pojem o realitě neztrácím (naopak jsem přesvědčen mnohdy o opaku
:), neumím si ale představit, že bych se tu měl vymezovat šířeji než
v mantinelech mého příspěvku. Mohl bych tě například pozvat k nám na
lodičky :) Mohl bych tu
prezentovat ze svých aktivit kdeco. Ale.. Měl bych?
Píšeš o normálních lidech, kteří si vybírají skiny, ale naprosto
pomíjíš různorodost těch lidí. „Jsou lidé, kteří mají
problémy se zády, jsou lidé, kteří nosí kosmotřas, a jsou lidé, kterým
se líbí různé skiny.“
Ano. A zde jsou tři skiny, které tě nijak neoslovily. Ale ty sám svým
komentářem připouštíš, že by ti ke spokojenosti stačil jiný, ten tvůj
„lepší“ skin, „co vyjadřuje tvojí osobnost, co se ti líbí, co
má pro tebe nějaké výhody.“. v tu chvíli už by to bylo
v pořádku? Ale co vylučuje možnost nabídnout ti padesát skinů a třeba
nejen pro iGoogle? A třeba ne od „Ashe“ :) A třeba ne jen skiny, ale
i spořiče atd.? Jsem přesvědčen, že kdyby Fujitsu měl takový,
„fan“ projekt, celá tato soutěž by byla jeho
součástí. ;)
Zkrátka a dobře, zopakuji, že příspěvek není jen o třech skinech,
byť jsou poznámky k nim rovněž relevantní. Je to o fan obsahu, který se
může trefit právě do tvého vkusu. Je to o nápadu, který má především
splnit účel – podporu vztahu ke značce, pokud možno bez velkých
nákladů.
Kdybych teď do prezentace přidal čtvrtý skin, s opravdovou,
„neparodickou“ formulí, tvůj komentář by náhle ztratil relevanci.
A přitom bychom se stále bavili o skinech pro iGoogle.
Já jsem samozřejmě nevymyslel skin. Já jsem přišel s návrhem, jakým
směrem se lze ubírat. A dodal jsem k tomu tři „hotovky“, které se ne
každému musí líbit. Jako ostatně cokoliv ;) Ale pěkně prosím, neupírej
mému příspěvku originalitu. V rámci této soutěže o ní, promiň,
nemůže být pochyb :)
A nakonec k tvým poznámkám ke konkruenci na tomto poli:
PeterPerfect: „Acer a Toshiba zřejmě nemají tak propracované
skiny kvůli tomu, že v nich vidí mizivý potenciál a nechtějí do
takového druhu reklamy investovat. Je to okrajová věc pro pár fanoušků a
nebo zaměstnance firmy.“
Tak to se opravdu mýlíš. Všechno je o lidech. Dojem,
že když je nějaká firma veliká, musí mít i absolutní přehled
v marketingových možnostech, nebo je mít definitivně pokryté, je velice
mylný. Kdyby tomu tak bylo, spousta chytrých hlav by neměla co komu
předávat :)
Od: PeterPerfect,
Vloženo: 20.3.2010 22:22
Na začátku učiním přiznání, že tvorbě skinů jsem se nikdy
nevěnoval a jsem pouze běžným uživatelem. Z toho výchází i mé
hodnocení. Přijde mi, že autor tvorbou skinů žije a trochu začíná
ztrácet pojem o realitě a normálních lidech. Když už si zvolím nějaký
skin třeba kvůli formuli, chci tam pořádnou káru a ne parodii na ni, když
už strávím čas vybíraním si jiného rozhraní, volím něco, co vyjadřuje
moji osobnost, co se mi líbí, má nějaké výhody, které jiné nemají. Ani
u jednoho skinu jsem nic podobného neobjevil. Přijdou mi obyčejné,
průměrné, nápadem i zpracováním. On ten nápad zřejmě taky nebude až
tak geniální…jeho genialita začíná a končí u slova skin a jak si sám
poukázal, Fujitsu by nebyla první, kdo by s tím přišel, tím se vytrácí
i originálnost nápadu. Acer a Toshiba zřejmě nemají tak propracované
skiny kvůli tomu, že v nich vidí mizivý potenciál a nechtějí do
takového druhu reklamy investovat. Je to okrajová věc pro pár fanoušků a
nebo zaměstnance firmy.
Od: Johny82,
Vloženo: 20.3.2010 21:14
ASH721: Ano, ten obrázek je přesně to, co jsem měl na mysli. Tak aspoň
že to jde nějak „obejít“ (i když Flash bývá často trochu
efektivnější, co se týče velikosti souboru.. měla by to být tedy jen
otázka času, než to bude Google podporovat)
Každopádně je fajn, že máš ty návrhy docela promyšlené.. Budu se
těšit na finále té „Green Technology“ (chápu, že ve 23:59 už nebylo
moc času)
Od: ASH721,
Vloženo: 20.3.2010 20:21
„V soutěži je to nejlepší příklad toho, jak se dá
značka co nejsnadněji a ve větších rozměrech
propagovat“
Libore, moc děkuji! Nejen za tuto větu, ale za další poukazy na detaily.
S logem u Racera máš naprostou pravdu. Hledám jiné možnosti
použití.
Od: ASH721,
Vloženo: 20.3.2010 20:04
Johny82: Animace možná je, ovšem samozřejmě v omezené míře a pouze
jako gif. Je tam také omezení na počet kb, takže žádná fotorealistická
animace nepřipadá v úvahu. Nicméně i s tím se dá kouzlit. Například
něco v tomto principu: http://ash721.cz/animace/mesto/ už je ve vývoji, navíc
s využitím možnosti různých stylů pro různé části dne.
Update původního příspěvku se projeví automaticky i zde.
Od: Libor,
Vloženo: 20.3.2010 19:29
A ještě si myslím, že u toho druhého skinu se očekávat nějaká
souvislost Fujitsu s formulí stejně nebude. Běžně se na tratích objevují
různé reklamy, tohle je na Fujitsu spíš taková nenásilná reklama.
Normálně by se čekalo, že hned ve vzhledu se bude lidem servírovat nějaký
výrobek, tady se poukazuje jen na zábavu (ve které lidi Fujitsu rozhodně
podpořit umí).
Od: Libor,
Vloženo: 20.3.2010 19:12
Nějaké zkušenosti s webdesignem mám a se vším, co napsal ASH721 můžu
jen souhlasit, vynikající byla třeba odpověď na True. V soutěži je to
nejlepší příklad toho, jak se dá značka co nejsnadněji a ve větších
rozměrech propagovat. Už dávno jsem viděl i ty skiny pro Seznam a moc
dobře jsem si účinnost a použitelnost tohoto nápadu uvědomoval. Dopodrobna
jsem vzhledy úplně nerozebíral, jelikož jsem bral ohled i na to, že Google
nenabízí moc možností jak si skinově přizpůsobit stránku. Nějaké
detaily by se samozřejmě našly vždy a u všeho na světě, ale pořád jsou
tyto skiny lepší než drtivá většina jiných. Jinak taková malá prkotina:
u vzhledu Game Racer je logo (nejspíše záměrně) obráno o znak
nekonečnosti – souhlasím s tím že to tak vypadá možná lépe, ale asi
by to v souladu s pravidly neprošlo. Úprava tohoto detailu by měla být
během chvilky, pak se mi u toho vzhledu líbí chytře vymyšlené jedničky.
Vyvolává to pocit Fujitsu = jednička :) Takže skvělá práce
Od: Johny82,
Vloženo: 20.3.2010 18:13
ASH721: Díky za reakci. Ano, máš pravdu, prokousal jsem se úplně všemi
příspěvky v soutěži :) A u všech jsem nechal komentář (aspoň pokud
nebyla zablokovaná diskuse nebo ho autoři nesmazali). Každopádně těžko
říct, jestli to je systematičnost nebo úchylka :)
Ha, jsem rád, že jsem se s tím třetím trefil :) Budu se těšit na
případný update (jestli se k tomu dostaneš, dej odkaz třeba sem do
diskuse).
Aha, tak to jsem nevěděl (i když jsem to tušil, protože všechny
návrhy – tvoje i na iGoogle – měly ty vnitřní plochy bílé). Je to
docela škoda, ale kdo ví, třeba časem umožní ještě větší
customizaci.
Což vlastně odpovídá i na moji další otázku, kterou jsem před tím
ani nenapsal – jestli iGoogle podporuje i nějaké „interaktivní“ či
„animované“ věci jako třeba Flash. Zdá se, že nikoliv. Ale bylo by to
skvělé – kdyby třeba v tom horním banneru mohla probíhat nějaká
menší animace (blikání hvězd, světýlka v domech, putující mraky nebo
třeba pulzování Fujitsu loga) :)
Od: ASH721,
Vloženo: 20.3.2010 16:11
Johny: Díky, už jsem myslel, že se ke mě neprokoušeš. Tvoje očividná
systematičnost v procházení příspěvků je ohromující. Jestli to chápu
správně, máš zářezy u všech, V takovém případě gratuluju k
„čistému štítu“ ;)
teď k poznámkám:
Skin č. 1 – Dark Elegance: Souhlasím, že logo je
velké. Určitě ho sám chci „zdecentnit“. Ale zároveň přiznávám, že
pro účel téhle prezentace má ta velikost trochu akviziční funkci ;) Pokud
z toho „reklama na Fujitsu přímo řve“, myslím, že plní
svou úlohu a otevírá prostor pro větší kreativitu v dalších skinech
v sérii (především samozřejmě ve skinu Racer.)
Skin č. 2 – Racer: Je zamýšlen spíše jako odkaz na
počítačové závodní hry, případně ve smyslu „technologický závod“,
než skutečné závody F1, nicméně, jak už to u probarvených věcí
bývá, vymyká se cílovce „pařanů“ a žije si svým životem (rozuměj
oslovuje leckoho, bez ohledu na náklonnost k počítačovým hrám nebo
k F1). To je na tom mimochodem velmi zajímavé, skin s tvou značkou někdo
začne používat i když k tvé značce na počátku nemá žádný vztah.
Pro pokrytí co nejširšího spektra lidí je proto dobré nabídnout jak
seriózní, tak „ulítlejší“ obsah, byť v tom nemusí každý vidět
souvislost. Kromě účelu dekorativního je to přecijen zároveň nástroj
k budování vztahu ke značce.
V reálu, a na to jsem trochu zapomněl odkázat, se navíc tento skin
může přizpůsobovat denní době (rozuměj obsahuje 4 scény – ráno,
den, večer, noc).
Skin č. 3 – Green Technology: Ano, pokud působí
uspěchaně, pak je to reálný dojem. Odesláno poslední den, 23:59 :).
Každopádně si to uvědomuji a update hlavního motivu je na cestě.
Vybarvení tabu: Boužel u iGoogle není možné. Zatímco
s css lze udělat z čehokoliv cokoliv, iGoogle pro skiny používá xml
soubory s přesně definovanými pravidly, která se teprve při načtení
v iGoogle rozhraní přenášejí do CSS. Takže počet prvků k oskinování
je omezen. Celá hlavní plocha má například vždy bílé pozadí.
A ještě k tomu, že skiny obecně nepoužíváš, protože s nimi klesá
použitelnost a přehlednost, chci jen poznamenat, že ne každý skin je
dělaný pro „jů efekt“. Například zmiňovaný Widgetize na Seznamu bych
doporučil z tohoto pohledu vyzkoušet. Nutno taky poznamenat, že pravidlo
„zvyk je železná košile“ defaultním vzhledům přidává
i nezasloužené bodíky. ;)
Od: Johny82,
Vloženo: 20.3.2010 12:35
Vypadá to opravdu hezky.. ale pro mě by to asi nebylo :)
Problém je v tom, že já osobně skiny nepoužívám (ať už na Seznam,
Gmail, iGoogle nebo třeba na WinAmp), protože defaultní skin u čehokoliv mi
obvykle přijde dostatečně přehledný. Jakmile se všude začnou objevovat
různé barevné linky, přechody, efekty, fotky či nápisy, může to být
sice pro někoho vizuálně zajímavější, ale u mě tím klesá přehlednost
a použitelnost, tedy dva klíčové faktory, pro které konkrétní službu či
program používám.
Vzhledem k tomu, že autor je tak trochu grafoman (podobně jako já) ;)
zkusím tedy ty skiny alespoň zhodnotit z grafické stránky:
skin číslo jedna: skin vypadá jednoduše, a má elegantní a decentní
tmavé barvy. Ale také mi moc nevyhovuje to obrovské logo. Reklama na
„Fujitsu“ z toho přímo řve. Kdyby tam byl např. pouze ten symbol
ležaté skoro-osmičky, bylo by to imho lepší. Drobné výhrady mám
i k červenému písmu, které je poněkud hůře čitelné. Možná by pomohl
nějaký trochu světlejší / jasnější odstín.
skin číslo dva: barevně docela slušný (kombinace hnědozelené a
oranžové kupodivu funguje), ale tematicky zvláštní (člověk si říká, co
má Formule společného s Fujitsu). Nicméně může to být solidní varianta
pro fanoušky F1, protože „reklama“ na Fujitsu je zamaskovaná jako
„reklama“ v rámci závodu zmiňovaných formulí. Moc se mi ale nelíbí,
že popisky „Prohledat web“ a „Stránky pouze česky“ zanikají
v obrázku.
skin číslo tři: poslední skin je barevně asi nejlépe sladěný a
vypadá příjemně. Působí ale trochu „uspěchaně“ a má dal by se
ještě doplnit různými detaily – především v horní části, která
kromě mírně ořízlého tabletu nic moc nenabízí. Možná by nebylo
špatné umístit tam třeba panorama města či vesnice, která je pak
v detailu zobrazená na obrazovce. Jinak co se týče barevnosti, zkusil bych
vybarvit ten aktuální „tab“ (tj. celý ten obdélník s „ouškem“ se
slovem „Domů“) nějakou lehce zelenou barvou. Mohlo by to být lepší než
pouze bílá.
Od: ASH721,
Vloženo: 19.3.2010 17:46
Odpověďi na True a trochu vysvětlení projektu:
True: Chápu správně, že jste vytvořili pouze nový vzhled stránky
tak, jako si ho mohou změnit i ostatní uživatelé svými
návrhy… ?
ASH721: Ne, tento dojem je mylný ve více směrech
Skiny až na výjimky nevytvářejí běžní uživatelé a pokud ano, pak
je jejich technická (i grafická) kvalita na bídné úrovni.
Skiny nejsou nějaký náhodně nakliknutý obrázek (mimochodem – ano,
vyjma loga a produktu Fujitsu jsem samozřejmě autorem všech grafických
prvků).
Skin je soubor pravidel, která definují vzhled stránky. Kromě grafiky to
představuje ještě zdrojový kód v xml.
Profi skin se vyrábí s ohledem na různá rozlišení monitorů, různé
délky textů v jednotlivých jazycích a obecně s ohledem na ovládání
stránky. Amatérské skiny nikoliv. Ty postrádají jakýkoliv zkušený pohled
na věc a obvykle jejich konzistence končí na maximálním rozlišení
1024×768.
Kromě samotných hotových skinů, jejich screenshotů, a jejich prezentace
(používat termín „pouze grafika“ zde není vůbec na místě),
obsahuje můj příspěvek ještě jeden, velmi důležitý (a
možná nejdůležitější) prvek – a sice právě ten
nápad!.
Jak lze jednoduše a za nízkých nákladů budovat vztah
ke značce
Na poli, ve kterém je potenciál a spousta „volného
prostoru“
Na poli, který vylučuje cílení ne neuživatele výpočetní
techniky
kde uživatelé sami vyhledávají a dále šíří
takový obsah
kde jediným nákladem je výroba zajímavého obsahu (který se
již šíří sám)
Kde výhodou reklamního produktu je jeho užitná
hodnota
Ne náhodně je v logu prezentace nápis „Fujitsu Fan
Content“, neboť stejným způsobem lze samozřejmě uživatelům
nabízet různý obsah. Pro budování vztahu ke značce by Firma
zkrátka měla vytvářet a udržovat komunitu fanoušků na základě
toho, že jim nabídne zajímavý „fan obsah“. Fanoušci sami pak různými
způsoby značku propagují (aniž by si to museli uvědomovat). Je to marketing
samozřejmě naprosto odlišný od všech plakátů, sloganů a spotů.
True: Osobně preferuji co nejjednodušší vzhled domovské stránky,
ale dokážu si představit, že si tam někdo nahraje třeba fotografii svého
dítěte apod. (viz reálné ukázky skinů na googlu). Nevím, proč by si tam
ale někdo nahrával formuli nebo tablet Fujitsu.
ASH721: V preferencích jsme zajedno. Rovněž preferuji jednoduchost. Ale
uživatelé jsou opravdu různorodí. Divil byses, kdo si co a proč nastaví.
Co my můžeme považovat za omalovánky nebo naopak za fádní, jiní
uživatelé milují. Něco o tom vím (uživatelů mých skinů nejsou stovky,
ale statisíce). Fotku dítěte si tam možná někdo nahraje, ale to nic
nemění na tom, že tam milióny uživatelů vyhledávají profi vzhledy.
Tablet Fujitsu si tam například dá ne kvůli tabletu, ale kvůli celkovým
barvám. Důvodů pro různé chování je hodně.
True: Pokud je tento příspěvek navíc pouze o grafice, tak tu
shledávám poněkud fádní a neoriginální.
ASH721: Děkuji. Jak jsem již vysvětlil, těžištěm mého příspěvku
není zdaleka samotná grafika, ale děkuji za tuto informaci, kterou
akceptuji.
Od: ASH721,
Vloženo: 19.3.2010 15:08
True:
Rovněž děkuji za komentář, tobě budu muset odpovědět ve více
věcech.
Odpověď na True K Hodnocení kritiků:
Domníváš se správně, že kritici by měli být hodnoceni za celkový počin
v soutěži, nikoliv za jeden komentář u konkrétní práce. Nejsme v tom
žádném rozporu a ani se tak neděje, výkřiků tedy netřeba ;) Každý
tvůj jednotlivý komentář v soutěži má vliv na tvůj celkový výsledek.
U tohoto příspěvku tomu není jinak.
Pokud zapomeneš nebo nechceš připomínkovat něčí příspěvek, pak je
systémově naprosto v pořádku, když autor příspěvku vynechá
v hodnocení tebe. To ale neznamená, že ti to ubírá šance. A také to
neznamená, že tě opravdu jeho hodnocení mine.
Mimochodem, hlas autora má teoretickou váhu nižší než 0,3%. V praxi
může být samozřejmě vyšší v závislosti na účasti na hlasování.
Největší váhu má ale kvalita tvých kritik.
Tolik tedy k tvé prvotní poznámce, k tématu skinů
v následujícím komentáři, kde vysvětlím, že to celé chápeš špatně
a že jediná hodnotná relevatní informace je tvůj názor na
grafiku.
Od: ASH721,
Vloženo: 19.3.2010 14:17
Tom:
Díky za komentář,
Každý si nastavuje to, co je mu tematicky nejbližší nebo to, co se mu
nejlépe používá, případně k čemu má nějakou motivaci. Jsou i takoví
uživatelé, kteří si nastaví i naprosto nepoužitelný skin, jen když tam
je nápis jejich oblíbené kapely. Nelze tedy pochybovat o různorodosti a
nevypočitatelném vkusu uživatelů ;) Lze však předpokládat ty
nejslilnější skupiny. Proto se snažím vytvářet kolekce pokrývající co
nejširší cílové skupiny, včetně mě samého, ale ve všech tématech
zachovat výhody použitelné, neagresivní grafiky pro vlastní obsah (aby se
to prostě dalo dobře číst).
Sám bych si z těchto tří vybíral podobně jako ty, stejně tak jako na
Seznamu.
(Pro ostatní diskutující: zmiňovaný Widgetize skin na Seznamu je tmavý
skin dělaný s maximálním důrazem na účel a přehlednost, bez
jakéhokoliv tématu v záhlaví. Možno prohlédnout zde: http://ash721.cz/skiny-seznam/)
Ještě jednou díky za komentář a jsem rád, že již patříš k se
spokojeným uživatelům mých skinů ;)
K tématu se ještě vyádřím (v odpovědi na True) v dalším
komentáři.
Od: True,
Vloženo: 19.3.2010 11:36
Prvotně chci zdůraznit, že nejdu aspirovat na hlas pro kritika , protože
se domnívám, že kritici by měli být hodnoceni za celkový počin
v soutěži, nikoliv za jeden komentář u konkrétní práce.
Chápu správně, že jste vytvořili pouze nový vzhled stránky tak, jako si
ho mohou změnit i ostatní uživatelé svými návrhy… ?
Osobně preferuji co nejjednodušší vzhled domovské stránky, ale dokážu si
představit, že si tam někdo nahraje třeba fotografii svého dítěte apod.
(viz reálné ukázky skinů na googlu). Nevím, proč by si tam ale někdo
nahrával formuli nebo tablet Fujitsu.
Pokud je tento příspěvek navíc pouze o grafice, tak tu shledávám poněkud
fádní a neoriginální.
Od: Tom,
Vloženo: 18.3.2010 21:40
Na prvnim skinu se mi líbí pozadí, ale tenhle skin bych si nezvolil díky
tomu velkýmu logu – je to spíš asi určeno pro velký fandy Fujitsu či
zaměstnance této firmy, 3. skin je solidní, barvy pěkný, možná by se to
dalo vylepšit zasazením několika stromů (třeba použít ty ze skinu 2), no
a 2. skin je podle mě nejlepší, hlavně se mi líbí ta formule vpředu
(vlastní tvorba?) a jak ladí s pozadim a dobře zakomponovaný logo,
prostě pěkný.
Jinak jsem si všim, že už rok a půl používam jeden tvůj starší
výtvor na Seznamu, konkrétně „Widgetize Orange“ tak je vidět, že s tim
opravdu umíš, takže obdiv.
Od: ASH721,
Vloženo: 18.3.2010 18:01
Shrnu dosavadní informace z diskuse:
Libor:
Na iGoogle najdeme i konkurenční značky (Libor zmiňuje Toshiba
a Acer)
Toshiba a Acer skiny jsou nudnější a technicky hůře zpracované než
skiny Fujitsu
Fujitsu má tedy velkou šanci předběhnout konkurenci v počtu
uživatelů.
Zofamy:
Zofamy skiny považuje za perfektní. Děkuji. Jediným faktorem, který
hodnotu
tvého hodnocení snižuje, je přílišná benevolence a pozitivní reakce
ke všem příspěvkům v soutěži.
I tak mě tvá chvála samozřejmě potěšila.
Admin:
I admin (zavalený příspěvky ke schválení v samém závěru
soutěže) si našel čas na vyjádření chvály. Děkuji.
Přines další informace k této problematice nebo nám sděl svůj
názor na skiny a získej body za kritiku!
Až do večera 20.3. můžeš ovlivnit mé hodnocení. Uvítám informace
subjektivního i objektivního charakteru.
Nezapomeň, že skutečnou prezentaci najdeš po kliknutí na
hlavní motiv.
Od: ASH721,
Vloženo: 16.3.2010 20:34
Libore, Zofamy, děkuju vám, jsem rád za vaši zpětnou vazbu.
Od: Zofamy,
Vloženo: 16.3.2010 20:12
Opravdu povedené. :) Dobrý nápad,dobré zpracování. Jde vidět,že jsi
si s tím opravdu dal práci a udělal jsi to naprosto dokonale :) Grafika je
perfektní :)
Hned tě příjmout do práce XD
Od: Libor,
Vloženo: 16.3.2010 18:02
Moc pěkný nápad i zpracování. Proklikal jsem pro zajímavost pár
jiných vzhledů a ty tvoje jsou jednoznačně na mnohem lepší úrovni a je
vidět, že s tím umíš :) Už se těším, až díky tomuto nápadu Fujitsu
předběhne Acer a Toshibu v kategorii Nejvíce uživatelů.
Hodně štěstí
Od: ASH721,
Vloženo: 16.3.2010 10:21
Děkuji.
Od: admin,
Vloženo: 16.3.2010 1:36
To vypadá moc dobře!
Přidat komentář
Doplňková navigace a odkazy
Vyhledávání
Práce navržené do finále
Poslední komentář
de Peyrac
u příspěvku
Tak nám soutěž FUJITSU končí :-(: Tak jsem dnes 28.7.10 nominoval www.soutez-fujitsu.cz v internetové anketě Křišťálová lupa na projekt roku :-) Díky všem z ...
Komentáře RSS
Nádhera – ty skiny na Seznam.cz jsou taky moc hezké a taky jsem zjistil že tvůj skin(oranžovo – černý) používám už asi 1 rok. Ať se daří i dál =D
Nádhera – ty skiny na Seznam.cz jsou taky moc hezké a taky jsem zjistil že tvůj skin(oranžovo – černý) používám už asi 1 roky
PeterPerfect:
Děkuju za komentář. Předem cítím potřebu vyvrátit, že bych žil tvorbou skinů ;) Pro tvůj dojem mám pochopení. Tahle diskuse je úzce zaměřená pouze na tuto problematiku a já v ní obhajuji svůj příspěvek a snažím se z toho samozřejmě „vytřískat“ maximum (což by mělo patřit do výzbroje každého autora). Proto chápu, že lze nabýt dojmu, který popisuješ. Nicméně tě ujišťuji, že ač mám s problematikou zkušenosti, tak žiju především životem, nikoliv tvorbou skinů. Pojem o realitě neztrácím (naopak jsem přesvědčen mnohdy o opaku :), neumím si ale představit, že bych se tu měl vymezovat šířeji než v mantinelech mého příspěvku. Mohl bych tě například pozvat k nám na lodičky :) Mohl bych tu prezentovat ze svých aktivit kdeco. Ale.. Měl bych?
Píšeš o normálních lidech, kteří si vybírají skiny, ale naprosto pomíjíš různorodost těch lidí. „Jsou lidé, kteří mají problémy se zády, jsou lidé, kteří nosí kosmotřas, a jsou lidé, kterým se líbí různé skiny.“
Ano. A zde jsou tři skiny, které tě nijak neoslovily. Ale ty sám svým komentářem připouštíš, že by ti ke spokojenosti stačil jiný, ten tvůj „lepší“ skin, „co vyjadřuje tvojí osobnost, co se ti líbí, co má pro tebe nějaké výhody.“. v tu chvíli už by to bylo v pořádku? Ale co vylučuje možnost nabídnout ti padesát skinů a třeba nejen pro iGoogle? A třeba ne od „Ashe“ :) A třeba ne jen skiny, ale i spořiče atd.? Jsem přesvědčen, že kdyby Fujitsu měl takový, „fan“ projekt, celá tato soutěž by byla jeho součástí. ;)
Zkrátka a dobře, zopakuji, že příspěvek není jen o třech skinech, byť jsou poznámky k nim rovněž relevantní. Je to o fan obsahu, který se může trefit právě do tvého vkusu. Je to o nápadu, který má především splnit účel – podporu vztahu ke značce, pokud možno bez velkých nákladů.
Kdybych teď do prezentace přidal čtvrtý skin, s opravdovou, „neparodickou“ formulí, tvůj komentář by náhle ztratil relevanci. A přitom bychom se stále bavili o skinech pro iGoogle.
Já jsem samozřejmě nevymyslel skin. Já jsem přišel s návrhem, jakým směrem se lze ubírat. A dodal jsem k tomu tři „hotovky“, které se ne každému musí líbit. Jako ostatně cokoliv ;) Ale pěkně prosím, neupírej mému příspěvku originalitu. V rámci této soutěže o ní, promiň, nemůže být pochyb :)
A nakonec k tvým poznámkám ke konkruenci na tomto poli:
PeterPerfect: „Acer a Toshiba zřejmě nemají tak propracované skiny kvůli tomu, že v nich vidí mizivý potenciál a nechtějí do takového druhu reklamy investovat. Je to okrajová věc pro pár fanoušků a nebo zaměstnance firmy.“
Tak to se opravdu mýlíš. Všechno je o lidech. Dojem, že když je nějaká firma veliká, musí mít i absolutní přehled v marketingových možnostech, nebo je mít definitivně pokryté, je velice mylný. Kdyby tomu tak bylo, spousta chytrých hlav by neměla co komu předávat :)
Na začátku učiním přiznání, že tvorbě skinů jsem se nikdy nevěnoval a jsem pouze běžným uživatelem. Z toho výchází i mé hodnocení. Přijde mi, že autor tvorbou skinů žije a trochu začíná ztrácet pojem o realitě a normálních lidech. Když už si zvolím nějaký skin třeba kvůli formuli, chci tam pořádnou káru a ne parodii na ni, když už strávím čas vybíraním si jiného rozhraní, volím něco, co vyjadřuje moji osobnost, co se mi líbí, má nějaké výhody, které jiné nemají. Ani u jednoho skinu jsem nic podobného neobjevil. Přijdou mi obyčejné, průměrné, nápadem i zpracováním. On ten nápad zřejmě taky nebude až tak geniální…jeho genialita začíná a končí u slova skin a jak si sám poukázal, Fujitsu by nebyla první, kdo by s tím přišel, tím se vytrácí i originálnost nápadu. Acer a Toshiba zřejmě nemají tak propracované skiny kvůli tomu, že v nich vidí mizivý potenciál a nechtějí do takového druhu reklamy investovat. Je to okrajová věc pro pár fanoušků a nebo zaměstnance firmy.
ASH721: Ano, ten obrázek je přesně to, co jsem měl na mysli. Tak aspoň že to jde nějak „obejít“ (i když Flash bývá často trochu efektivnější, co se týče velikosti souboru.. měla by to být tedy jen otázka času, než to bude Google podporovat)
Každopádně je fajn, že máš ty návrhy docela promyšlené.. Budu se těšit na finále té „Green Technology“ (chápu, že ve 23:59 už nebylo moc času)
„V soutěži je to nejlepší příklad toho, jak se dá značka co nejsnadněji a ve větších rozměrech propagovat“
Libore, moc děkuji! Nejen za tuto větu, ale za další poukazy na detaily. S logem u Racera máš naprostou pravdu. Hledám jiné možnosti použití.
Johny82: Animace možná je, ovšem samozřejmě v omezené míře a pouze jako gif. Je tam také omezení na počet kb, takže žádná fotorealistická animace nepřipadá v úvahu. Nicméně i s tím se dá kouzlit. Například něco v tomto principu: http://ash721.cz/animace/mesto/ už je ve vývoji, navíc s využitím možnosti různých stylů pro různé části dne.
Update původního příspěvku se projeví automaticky i zde.
A ještě si myslím, že u toho druhého skinu se očekávat nějaká souvislost Fujitsu s formulí stejně nebude. Běžně se na tratích objevují různé reklamy, tohle je na Fujitsu spíš taková nenásilná reklama. Normálně by se čekalo, že hned ve vzhledu se bude lidem servírovat nějaký výrobek, tady se poukazuje jen na zábavu (ve které lidi Fujitsu rozhodně podpořit umí).
Nějaké zkušenosti s webdesignem mám a se vším, co napsal ASH721 můžu jen souhlasit, vynikající byla třeba odpověď na True. V soutěži je to nejlepší příklad toho, jak se dá značka co nejsnadněji a ve větších rozměrech propagovat. Už dávno jsem viděl i ty skiny pro Seznam a moc dobře jsem si účinnost a použitelnost tohoto nápadu uvědomoval. Dopodrobna jsem vzhledy úplně nerozebíral, jelikož jsem bral ohled i na to, že Google nenabízí moc možností jak si skinově přizpůsobit stránku. Nějaké detaily by se samozřejmě našly vždy a u všeho na světě, ale pořád jsou tyto skiny lepší než drtivá většina jiných. Jinak taková malá prkotina: u vzhledu Game Racer je logo (nejspíše záměrně) obráno o znak nekonečnosti – souhlasím s tím že to tak vypadá možná lépe, ale asi by to v souladu s pravidly neprošlo. Úprava tohoto detailu by měla být během chvilky, pak se mi u toho vzhledu líbí chytře vymyšlené jedničky. Vyvolává to pocit Fujitsu = jednička :) Takže skvělá práce
ASH721: Díky za reakci. Ano, máš pravdu, prokousal jsem se úplně všemi příspěvky v soutěži :) A u všech jsem nechal komentář (aspoň pokud nebyla zablokovaná diskuse nebo ho autoři nesmazali). Každopádně těžko říct, jestli to je systematičnost nebo úchylka :)
Ha, jsem rád, že jsem se s tím třetím trefil :) Budu se těšit na případný update (jestli se k tomu dostaneš, dej odkaz třeba sem do diskuse).
Aha, tak to jsem nevěděl (i když jsem to tušil, protože všechny návrhy – tvoje i na iGoogle – měly ty vnitřní plochy bílé). Je to docela škoda, ale kdo ví, třeba časem umožní ještě větší customizaci.
Což vlastně odpovídá i na moji další otázku, kterou jsem před tím ani nenapsal – jestli iGoogle podporuje i nějaké „interaktivní“ či „animované“ věci jako třeba Flash. Zdá se, že nikoliv. Ale bylo by to skvělé – kdyby třeba v tom horním banneru mohla probíhat nějaká menší animace (blikání hvězd, světýlka v domech, putující mraky nebo třeba pulzování Fujitsu loga) :)
Johny: Díky, už jsem myslel, že se ke mě neprokoušeš. Tvoje očividná systematičnost v procházení příspěvků je ohromující. Jestli to chápu správně, máš zářezy u všech, V takovém případě gratuluju k „čistému štítu“ ;)
teď k poznámkám:
Skin č. 1 – Dark Elegance: Souhlasím, že logo je velké. Určitě ho sám chci „zdecentnit“. Ale zároveň přiznávám, že pro účel téhle prezentace má ta velikost trochu akviziční funkci ;) Pokud z toho „reklama na Fujitsu přímo řve“, myslím, že plní svou úlohu a otevírá prostor pro větší kreativitu v dalších skinech v sérii (především samozřejmě ve skinu Racer.)
Skin č. 2 – Racer: Je zamýšlen spíše jako odkaz na počítačové závodní hry, případně ve smyslu „technologický závod“, než skutečné závody F1, nicméně, jak už to u probarvených věcí bývá, vymyká se cílovce „pařanů“ a žije si svým životem (rozuměj oslovuje leckoho, bez ohledu na náklonnost k počítačovým hrám nebo k F1). To je na tom mimochodem velmi zajímavé, skin s tvou značkou někdo začne používat i když k tvé značce na počátku nemá žádný vztah. Pro pokrytí co nejširšího spektra lidí je proto dobré nabídnout jak seriózní, tak „ulítlejší“ obsah, byť v tom nemusí každý vidět souvislost. Kromě účelu dekorativního je to přecijen zároveň nástroj k budování vztahu ke značce.
V reálu, a na to jsem trochu zapomněl odkázat, se navíc tento skin může přizpůsobovat denní době (rozuměj obsahuje 4 scény – ráno, den, večer, noc).
Skin č. 3 – Green Technology: Ano, pokud působí uspěchaně, pak je to reálný dojem. Odesláno poslední den, 23:59 :). Každopádně si to uvědomuji a update hlavního motivu je na cestě.
Vybarvení tabu: Boužel u iGoogle není možné. Zatímco s css lze udělat z čehokoliv cokoliv, iGoogle pro skiny používá xml soubory s přesně definovanými pravidly, která se teprve při načtení v iGoogle rozhraní přenášejí do CSS. Takže počet prvků k oskinování je omezen. Celá hlavní plocha má například vždy bílé pozadí.
A ještě k tomu, že skiny obecně nepoužíváš, protože s nimi klesá použitelnost a přehlednost, chci jen poznamenat, že ne každý skin je dělaný pro „jů efekt“. Například zmiňovaný Widgetize na Seznamu bych doporučil z tohoto pohledu vyzkoušet. Nutno taky poznamenat, že pravidlo „zvyk je železná košile“ defaultním vzhledům přidává i nezasloužené bodíky. ;)
Vypadá to opravdu hezky.. ale pro mě by to asi nebylo :)
Problém je v tom, že já osobně skiny nepoužívám (ať už na Seznam, Gmail, iGoogle nebo třeba na WinAmp), protože defaultní skin u čehokoliv mi obvykle přijde dostatečně přehledný. Jakmile se všude začnou objevovat různé barevné linky, přechody, efekty, fotky či nápisy, může to být sice pro někoho vizuálně zajímavější, ale u mě tím klesá přehlednost a použitelnost, tedy dva klíčové faktory, pro které konkrétní službu či program používám.
Vzhledem k tomu, že autor je tak trochu grafoman (podobně jako já) ;) zkusím tedy ty skiny alespoň zhodnotit z grafické stránky:
Odpověďi na True a trochu vysvětlení projektu:
True: Chápu správně, že jste vytvořili pouze nový vzhled stránky tak, jako si ho mohou změnit i ostatní uživatelé svými návrhy… ?
ASH721: Ne, tento dojem je mylný ve více směrech
Kromě samotných hotových skinů, jejich screenshotů, a jejich prezentace (používat termín „pouze grafika“ zde není vůbec na místě), obsahuje můj příspěvek ještě jeden, velmi důležitý (a možná nejdůležitější) prvek – a sice právě ten nápad!.
Ne náhodně je v logu prezentace nápis „Fujitsu Fan Content“, neboť stejným způsobem lze samozřejmě uživatelům nabízet různý obsah. Pro budování vztahu ke značce by Firma zkrátka měla vytvářet a udržovat komunitu fanoušků na základě toho, že jim nabídne zajímavý „fan obsah“. Fanoušci sami pak různými způsoby značku propagují (aniž by si to museli uvědomovat). Je to marketing samozřejmě naprosto odlišný od všech plakátů, sloganů a spotů.
True: Osobně preferuji co nejjednodušší vzhled domovské stránky, ale dokážu si představit, že si tam někdo nahraje třeba fotografii svého dítěte apod. (viz reálné ukázky skinů na googlu). Nevím, proč by si tam ale někdo nahrával formuli nebo tablet Fujitsu.
ASH721: V preferencích jsme zajedno. Rovněž preferuji jednoduchost. Ale uživatelé jsou opravdu různorodí. Divil byses, kdo si co a proč nastaví. Co my můžeme považovat za omalovánky nebo naopak za fádní, jiní uživatelé milují. Něco o tom vím (uživatelů mých skinů nejsou stovky, ale statisíce). Fotku dítěte si tam možná někdo nahraje, ale to nic nemění na tom, že tam milióny uživatelů vyhledávají profi vzhledy. Tablet Fujitsu si tam například dá ne kvůli tabletu, ale kvůli celkovým barvám. Důvodů pro různé chování je hodně.
True: Pokud je tento příspěvek navíc pouze o grafice, tak tu shledávám poněkud fádní a neoriginální.
ASH721: Děkuji. Jak jsem již vysvětlil, těžištěm mého příspěvku není zdaleka samotná grafika, ale děkuji za tuto informaci, kterou akceptuji.
True:
Rovněž děkuji za komentář, tobě budu muset odpovědět ve více věcech.
Odpověď na True K Hodnocení kritiků:
Domníváš se správně, že kritici by měli být hodnoceni za celkový počin v soutěži, nikoliv za jeden komentář u konkrétní práce. Nejsme v tom žádném rozporu a ani se tak neděje, výkřiků tedy netřeba ;) Každý tvůj jednotlivý komentář v soutěži má vliv na tvůj celkový výsledek. U tohoto příspěvku tomu není jinak.
Pokud zapomeneš nebo nechceš připomínkovat něčí příspěvek, pak je systémově naprosto v pořádku, když autor příspěvku vynechá v hodnocení tebe. To ale neznamená, že ti to ubírá šance. A také to neznamená, že tě opravdu jeho hodnocení mine.
Mimochodem, hlas autora má teoretickou váhu nižší než 0,3%. V praxi může být samozřejmě vyšší v závislosti na účasti na hlasování. Největší váhu má ale kvalita tvých kritik.
Tolik tedy k tvé prvotní poznámce, k tématu skinů v následujícím komentáři, kde vysvětlím, že to celé chápeš špatně a že jediná hodnotná relevatní informace je tvůj názor na grafiku.
Tom:
Díky za komentář,
Každý si nastavuje to, co je mu tematicky nejbližší nebo to, co se mu nejlépe používá, případně k čemu má nějakou motivaci. Jsou i takoví uživatelé, kteří si nastaví i naprosto nepoužitelný skin, jen když tam je nápis jejich oblíbené kapely. Nelze tedy pochybovat o různorodosti a nevypočitatelném vkusu uživatelů ;) Lze však předpokládat ty nejslilnější skupiny. Proto se snažím vytvářet kolekce pokrývající co nejširší cílové skupiny, včetně mě samého, ale ve všech tématech zachovat výhody použitelné, neagresivní grafiky pro vlastní obsah (aby se to prostě dalo dobře číst).
Sám bych si z těchto tří vybíral podobně jako ty, stejně tak jako na Seznamu.
(Pro ostatní diskutující: zmiňovaný Widgetize skin na Seznamu je tmavý skin dělaný s maximálním důrazem na účel a přehlednost, bez jakéhokoliv tématu v záhlaví. Možno prohlédnout zde: http://ash721.cz/skiny-seznam/)
Ještě jednou díky za komentář a jsem rád, že již patříš k se spokojeným uživatelům mých skinů ;)
K tématu se ještě vyádřím (v odpovědi na True) v dalším komentáři.
Prvotně chci zdůraznit, že nejdu aspirovat na hlas pro kritika , protože se domnívám, že kritici by měli být hodnoceni za celkový počin v soutěži, nikoliv za jeden komentář u konkrétní práce.
Chápu správně, že jste vytvořili pouze nový vzhled stránky tak, jako si ho mohou změnit i ostatní uživatelé svými návrhy… ?
Osobně preferuji co nejjednodušší vzhled domovské stránky, ale dokážu si představit, že si tam někdo nahraje třeba fotografii svého dítěte apod. (viz reálné ukázky skinů na googlu). Nevím, proč by si tam ale někdo nahrával formuli nebo tablet Fujitsu.
Pokud je tento příspěvek navíc pouze o grafice, tak tu shledávám poněkud fádní a neoriginální.
Na prvnim skinu se mi líbí pozadí, ale tenhle skin bych si nezvolil díky tomu velkýmu logu – je to spíš asi určeno pro velký fandy Fujitsu či zaměstnance této firmy, 3. skin je solidní, barvy pěkný, možná by se to dalo vylepšit zasazením několika stromů (třeba použít ty ze skinu 2), no a 2. skin je podle mě nejlepší, hlavně se mi líbí ta formule vpředu (vlastní tvorba?) a jak ladí s pozadim a dobře zakomponovaný logo, prostě pěkný.
Jinak jsem si všim, že už rok a půl používam jeden tvůj starší výtvor na Seznamu, konkrétně „Widgetize Orange“ tak je vidět, že s tim opravdu umíš, takže obdiv.
Shrnu dosavadní informace z diskuse:
Libor:
Zofamy:
tvého hodnocení snižuje, je přílišná benevolence a pozitivní reakce ke všem příspěvkům v soutěži.
I tak mě tvá chvála samozřejmě potěšila.
Admin:
Přines další informace k této problematice nebo nám sděl svůj názor na skiny a získej body za kritiku!
Až do večera 20.3. můžeš ovlivnit mé hodnocení. Uvítám informace subjektivního i objektivního charakteru.
Nezapomeň, že skutečnou prezentaci najdeš po kliknutí na hlavní motiv.
Libore, Zofamy, děkuju vám, jsem rád za vaši zpětnou vazbu.
Opravdu povedené. :) Dobrý nápad,dobré zpracování. Jde vidět,že jsi si s tím opravdu dal práci a udělal jsi to naprosto dokonale :) Grafika je perfektní :)
Hned tě příjmout do práce XD
Moc pěkný nápad i zpracování. Proklikal jsem pro zajímavost pár jiných vzhledů a ty tvoje jsou jednoznačně na mnohem lepší úrovni a je vidět, že s tím umíš :) Už se těším, až díky tomuto nápadu Fujitsu předběhne Acer a Toshibu v kategorii Nejvíce uživatelů. Hodně štěstí
Děkuji.
To vypadá moc dobře!
Přidat komentář